Powiatowy Urząd Pracy w Oławie informuje, że z dniem 01.06.2025 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U z 2025 r. poz. 620), która wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (dotychczas Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust.2 pkt.1 nowej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art.4 ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U z 2022 r. poz.902) tj.: organy władzy publicznej:
- Organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- Podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- Podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- Podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
W związku z powyższym zachęcamy Państwa do:
- zapoznania się z nowymi przepisami,
- założenia konta pracodawcy
- zgłaszania wolnych miejsc pracy poprzez elektroniczny formularz dostępny w serwisie praca.gov.pl.